عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

امروزه افراد به زیبایی خود اهمیت زیادی می‌دهند و به دنبال انجام عمل‌های زیبایی هستند. در همین خصوص، بسیاری از خانم‌ها از ظاهر خود راضی نبوده و به عمل زیبایی واژن روی آورده‌اند. امروزه چندین روش جراحی زیبایی وجود دارد که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. لابیاپلاستی یکی از عمل‌های رایج در این زمینه است که در این نوشته از اسکان پویا طب همراه ما باشید تا به بررسی کامل این روش و دستگاه لابیاپلاستی بپردازیم. 

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یکی از عمل‌های زیباسازی و جوان‌سازی واژن محسوب می‌شود که به معنای اصلاح فرم و برش قسمتی از لب‌های درونی و بیرونی واژن است. هدف این عمل زیبایی واژن، کاهش اندازه لابیامینور به شکلی است تا در زیر قسمت لابیاماژور آویزان نشود. علاوه بر آن، ممکن است به منظور رفع عدم تقارن لابیاها نیز، مورد استفاده قرار گیرد. 

عوامل زیادی مانند زایمان، فعالیت جنسی و غیره موجب بزرگ شدن اندازه لابیاها در واژن می‌شود و بسیاری از افراد، به این دلیل که در ورزش کردن، فعالیت جنسی و سایر فعالیت‌های بدنی خود مشکل دارند، به عمل جراحی لابیاپلاستی روی می‌آورند.

شما عزیزان در صورتی که قصد سفید کردن واژن خود را داشته و می‌خواهید از عواقب آن و دلایل نیاز به انجام این روش، اطلاعاتی به دست آورید، حتما مقاله سفید کردن واژن را مطالعه کنید.

مزایای لابیاپلاستی چیست؟

این عمل زیبایی واژن، بدون بی‌هوشی یا بی‌حسی در حین عمل انجام می‌شود و یک عمل سرپایی محسوب می‌شود. لابیاپلاستی، 1 الی 2 ساعت زمان‌ برده و می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های شما را کاهش دهد. در ادامه به دیگر فواید لابیاپلاستی خواهیم پرداخت. 

  • احساس زیبایی بیشتر

با وجود این که عنوانی به نام لابیای استاندارد وجود ندارد، اما بسیاری از خانم‌ها از ظاهر واژن خود راضی نبوده و احساس می‌کنند که لبه‌های واژنشان بسیار بلند است. به همین دلیل، با انجام این عمل سعی می‌کنند ظاهر واژن را زیباتر کنند. 

مزایای عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

پیشنهاد مطالعه: سوالات متداول لابیاپلاستی

  • افزایش راحتی

بعضی اوقات داشتن لابیاهای بزرگ موجب محدود کردن فعالیت‌های خاص در خانم‌ها می‌شود. به طور مثال، ممکن است هنگام دوچرخه سواری، احساس درد و ناراحتی داشته باشند؛ اما پس از انجام عمل زیبایی واژن این ناراحتی کاهش پیدا می‌کند. 

  • افزایش اعتماد به نفس

یکی دیگر از مزایایی عمل زیبایی واژن، افزایش اعتماد به نفس در خانم‌هایی است که از ظاهر واژن خود راضی نیستند و با انجام این عمل، ظاهر واژن را بهبود می‌بخشند. 

  • افزایش لذت حین رابطه جنسی

گاهی لابیاهای بزرگ باعث ناراحتی و درد حین رابطه جنسی می‌شود و انجام عمل زیبایی واژن، موجب افزایش لذت حین رابطه جنسی می‌شود. 

  • پوشیدن لباس‌های متنوع

اگر لابیاهای شما به حدی بزرگ است که باعث می‌شود پوشیدن لباس‌های تنگ برای شما استرس‌زا باشد، با انجام لابیاپلاستی این مشکل برطرف شده و از پوشیدن لباس‌های مختلف مانند لباس یوگا و شنا لذت خواهید برد.

باید بدانید که یکی از بیماری‌‎های مربوط به واژن، آتروفی است که روش‌های درمانی خاصی دارد. برای اطلاع ار روش‌های درمان این بیماری، به صفحه درمان آتروفی واژن مراجعه کنید.

مراقبت‌ های بعد از عمل زیبایی واژن چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، این عمل زیبایی واژن یک عمل سرپایی محسوب شده و با استراحت در منزل بهبود پیدا خواهید کرد؛ اما این به این معنی نیست که این عمل نیاز به مراقبت ندارد. در ادامه به مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی خواهیم پرداخت. 

  • از آنتی بیوتیک به منظور کاهش خطر عفونت و التهاب واژن استفاده نمایید.
  • مواد غذایی سالم مصرف نمایید. 
  • از انجام ورزش‌های سنگین خودداری نمایید. 
  • برای جلوگیری از ایجاد درد، از لباس‌های نخی و گشاد استفاده نمایید. 
  • حداقل به مدت 3 تا 7 روز در منزل استراحت نمایید.
  • برای 4 تا 6 هفته از مصرف تامپون و رابطه جنسی خودداری نمایید. 

انواع روش های لابیاپلاستی چیست؟

برای انجام این عمل زیبایی واژن، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار توسط جراح انتخاب می‌شود. برخی از روش‌های رایج برای لابیاپلاستی عبارت است از: 

  • روش برش خطی

در این روش، جراح با استفاده از برش‌های خطی، بخشی از لب‌های لابیا را بریده و بخیه می‌زند. 

  • روش برش وی شکل (V)

در این روش در بخش پشتی لب‌های لابیا، برش‌هایی زده می‌شود.

انواع روش‌های لابیاپلاستی چیست؟

  • روش تریم (Trim)

در روش تریم، بخش‌های اضافی بریده شده و به کمک بخیه، لب‌های لابیا به شکل مطلوبی تغییر شکل می‌دهد. 

  • روش برش مثلثی یا گوه‌ای (Wedge)

در روش گوه‌ای، بخشی از لب‌های لابیا به شکل مثلثی بریده می‌شوند. 

بهترین روش انجام عمل لابیاپلاستی چیست؟

به طور کلی، روش‌های مختلفی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود دارد که بسته به تشخیص پزشک و نیاز بیمار متفاوت است؛ اما یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این عمل زیبایی واژن، به کمک لیزر و دستگاه لابیاپلاستی است؛ زیرا تغییر شکل و اندازه لابیا با کمک این روش، با درد و خونریزی کم‌تری نسبت به روش‌های قدیمی و سنتی، همراه است.

شایان ذکر است که این روش دارای نتیجه ماندگار و دائمی بوده و بعد از پایان دوره نقاهت، تا همیشه از زیبایی ماندگار آن، لذت خواهید برد. اگر قصد آشنایی بیشتر با عمل زیبایی واژن به کمک دستگاه لیزر را دارید، می‌توانید به صفحه اهمیت جوانسازی واژن با لیزر مراجعه نمایید. 

هزینه لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن چقدر است؟

هزینه لابیاپلاستی به موارد مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به میزان پیچیدگی کار، موقعیت جغرافیایی و غیره اشاره کرد؛ اما به طور کلی از 5 میلیون تومان شروع می‌شود.

عوارض عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

جراحی لابیاپلاستی مانند جراحی‌های دیگر شامل خونریزی، لختگی خون، کبودی، تورم و عفونت می‌باشد. شایع‌ترین عارضه لابیاپلاستی، خشکی واژن، زخم دهانه رحم و درد حین رابطه جنسی است و معمولا زمانی این عوارض رخ می‌دهند که مقدار زیادی لابیا برداشته شود. تورم واژن نیز، ممکن است برای 2 الی 6 هفته ادامه پیدا کند که با استفاده از داروی مسکن می‌توانید تا حد زیادی این ناراحتی را کاهش دهید.

آنچه درباره عمل زیبایی واژن خواندید

در این نوشته سعی کردیم شما را با عمل زیبایی لابیاپلاستی و دستگاه آن آشنا نماییم. لابیاپلاستی، یک روش مناسب برای بهبود ظاهری لب‌های لابیا است که موجب افزایش اعتماد به نفس و احساس راحتی بیش‌تری در افراد می‌شود. اگر قصد انجام این عمل زیبایی واژن را دارید، حتما قبل از آن با پزشک مشورت کنید تا در صورت امکان به انجام آن بپردازید. 

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، لابیاپلاستی با لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این عمل است که عوارض کمی داشته و جایگزین روش‌های سنتی شده است. لیزر فرکشنال واژن (زیبایی واژن)، یکی از بهترین روش‌ها برای عمل زیبایی واژن است.

تمامی محصولات شرکت تجهیزات پزشکی اسکان پویا طب با کیفیت و دارای گارانتی است. اگر قصد خرید دستگاه لابیاپلاستی را دارید، می‌‌توانید با شماره‌های 02188881394 و 09120807639 برای دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید و به تجهیز کلینیک زیبایی بپردازید. پیش از انتخاب و خرید دستگاه لیزر، بهتر است با تمامی برندها و دستگاه‌های موجود در بازار آشنا شوید تا با خیالی آسوده به خریداری بپردازید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *