سوالات متداول لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک روش جراحی است که برای بهبود ظاهر و ایجاد تناسب در لب‌های لابیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر موجب افزایش راحتی و اعتماد به نفس در بین بانوان می‌شود. در این نوشته از اسکان پویا طب با ما همراه باشید تا به بررسی سوالات متداول لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن بپردازیم.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن، یک عمل جراحی پلاستیک می‌باشد که شامل اصلاح لب‌های داخلی و بیرونی واژن است و برای جوانسازی واژن و بهبود ظاهر آن استفاده می‌شود و برای انجام آن باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد. 

دلایل انجام لابیاپلاستی چیست؟

ظاهر لابیاها در افراد مختلف، متفاوت است و ظاهر یکسانی ندارد. گاهی اوقات لابیاهای داخلی از لابیاهای خارجی بلندتر بوده و بیرون می‌زند. گاهی اوقات لابیاها متقارن هستند و در موارد دیگر، ممکن است لابیاها به شکلی باشند که کلیتوریس قابل مشاهده باشد.    

آیا انجام لابیاپلاستی لازم است؟

از نظر پزشکی برای بسیاری از افراد انجام لابیاپلاستی ضروری نیست و تنها برای بهبود ظاهر لابیاها از آن استفاده می‌شود؛ اما در بعضی از موارد، لابیاهای بزرگ و بیرون زده موجب بروز مشکلاتی مانند احساس درد و کاهش لذت جنسی می‌شود که فرد به دلیل این مشکلات، تصمیم به انجام عمل زیبایی واژن می‌کند. از این رو، گاهی اوقات انجام لابیاپلاستی یک امر ضروری است. 

عمل زیبایی واژن برای چه کسانی مناسب نیست؟

اگر چه لابیاپلاستی یک روش تقریبا بدون عارضه است؛ اما انجام آن برای تمامی افراد مناسب نیست. افرادی که انجام عمل زیبایی واژن برای آن‌ها مناسب نیست، عبارت است از: 

  • افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند. 
  • افرادی که زیر 18 سال یا بالای 55 سال هستند. 
  • افرادی که مبتلا به زگیل یا تبخال واژینال هستند. 
  • خانم‌هایی که باردار هستند. 

آیا انجام لابیاپلاستی برای دختران باکره امکان پذیر است؟

از آن جایی که هایمن یا پرده بکارت درون واژن قرار گرفته است، انجام این عمل زیبایی واژن، آسیبی به پرده بکارت وارد نکرده و مشکلی نخواهد داشت. 

مزایای لابیاپلاستی چیست؟

یکی از سوالات متداول لابیاپلاستی، مزایای این روش است. لابیاپلاستی مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. 

  • بهبود ظاهری واژن 
  • افزایش اعتماد به نفس 
  • ایجاد تقارن بین لابیاها 
  • افزایش لذت حین رابطه جنسی 
  • پوشیدن لباس‌های متنوع 
  • رفع ناراحتی و علائم ناخوشایند مانند تغییر رنگ 

آیا لابیاپلاستی خطرناک است؟

هر جراحی می‌تواند خطراتی داشته باشد که در صورت مراجعه به پزشک حاذق و متخصص تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. خطراتی که ممکن است عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی داشته باشد، عبارت است از: 

  • کاهش حساسیت ناحیه 
  • خشکی مزمن 
  • بی حسی 
  • زخم واژن 
  • رابطه جنسی دردناک 

شایان ذکر است که خطراتی مانند خونریزی و عفونت نیز، ممکن است برای افراد رخ دهد. برداشتن بیش از حد پوست و عدم وجود لابیای کافی یکی دیگر از خطراتی است که می‌تواند در لابیاپلاستی اتفاق بیفتد و موجب کاهش رضایت افراد شود. 

لابیاپلاستی چه عوارضی دارد؟

یکی دیگر از سوالات متداول لابیاپلاستی دربراه عوارض این روش است. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، عمل زیبایی واژن عوارضی به همراه دارد. از شایع‌ترین عوارض می‌توان به مواردی مانند خشکی واژن، زخم دهانه رحم و درد حین رابطه جنسی اشاره کرد. تورم واژن نیز، ممکن است برای 2 تا 6 هفته ادامه پیدا کند که با مصرف مسکن تا حد زیادی از بین خواهد رفت. 

مراقبت های لازم بعد از لابیاپلاستی چیست؟

این عمل زیبایی واژن، یک عمل سرپایی محسوب می‌شود و شما با کمی استراحت بهبود پیدا خواهید کرد؛ اما مراقبت‌هایی را لازم است انجام دهید تا عوارض این عمل به کم‌ترین حد ممکن برسد. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی عبارت است از: 

  • از آنتی بیوتیک استفاده نمایید. 
  • مواد غذایی سالم مصرف کنید. 
  • از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. 
  • به مدت 3 تا 7 روز در منزل استراحت نمایید. 
  • از لباس‌های نخی و گشاد به منظور کاهش درد استفاده کنید. 
  • به مدت 4 تا 6 هفته از تامپون و رابطه جنسی خودداری کنید. 

لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

یکی از بهترین روش‌ها برای عمل زیبایی واژن، استفاده از لیزر است که با درد و خونریزی کم‌تری همراه است و می‌تواند یک جایگزین مناسب برای روش‌های سنتی و قدیمی باشد. علاوه بر آن، تغییر شکل و اندازه لابیا با لیزر با برش کم‌تری انجام می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای لیزر در این مورد، جوانسازی واژن با لیزر است که می‌تواند باعث رفع عفونت، تنگ و سفید کردن واژن نیز شود.

آیا نتایج لابیاپلاستی ماندگار است؟

در بیش‌تر موارد، این عمل زیبایی واژن دارای نتایج ماندگار و دائمی می‌باشد و پس از پایان دوران نقاهت، شما تا همیشه می‌توانید از زیبایی ماندگار این عمل لذت ببرید. 

بهترین جراح لابیاپلاستی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید، باید به دنبال بهترین جراح لابیاپلاستی باشید تا بتوانید به بهترین نتایج دست پیدا کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های این متخصص عبارت است از:

  • داشتن تجربه و سابقه بالا 
  • استفاده از فناوری‌های بروز و پیشرفته 
  • داشتن نمونه کارهای قبلی 
  • برخورد مناسب متخصص و پرسنل 

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

انجام عمل زیبایی واژن به دو روش کلی انجام می‌گیرد. برداشتن لبه و برداشتن به صورت مثلثی، دو روش اصلی برای انجام آن هستند که هر دو تحت بیهوشی انجام می‌گیرند. برداشتن لبه شامل بریدن لبه‌های بیرون زده و ناحیه‌ای که از آن مو می‌روید، می‌شود و در تکنیک مثلثی، لبه‌های آویزان و شل جمع شده و بخیه زده می‌شوند. 

هزینه عمل لابیاپلاستی چقدر است؟

هزینه این عمل، به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید برای اطلاع از هزینه‌های آن به پزشک مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که بیمه هزینه هیچ یک از جراحی‌های زیبایی را پرداخت نمی‌کند. 

آیا لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن درد دارد؟

بانوان در حین انجام این عمل، هیچ‌گونه دردی احساس نخواهند کرد؛ زیرا این عمل تحت بی‌حسی یا بیهوشی انجام می‌شود. احساس درد خفیف در دوران نقاهت امری طبیعی بوده و با گذشت زمان و مصرف مسکن تا حد زیادی بهبود پیدا می‌کند. 

در صورتی که به آتروفی واژن مبتلا شده‌اید و قصد دریافت اطلاعاتی از این عارضه مثل: روش‌های درمان این بیماری و عوارض آن، دارید؛ مقاله درمان آتروفی واژن را مطالعه گنید.

کلام آخر

در این نوشته سعی کردیم شما را با سوالات متداول لابیاپلاستی یا عمل زیبایی واژن آشنا کنیم. اگر شما هم قصد دارید به عمل زیبایی واژن بپردازید، بهتر است تا موارد فوق را با دقت مطالعه نمایید تا آشنایی کاملی با این روش داشته باشید. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، مراجعه به یک متخصص حاذق اهمیت زیادی دارد و می‌تواند خطرات این روش را تا حد زیادی کاهش دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *