درمان اسکار با پلاسما جت

پلاسما جت یکی از انواع دستگاه می‌باشد که کاربردهای زیادی در زمینه زیبایی و جوانسازی به خصوص برای بانوان دارد. از پلاسما جت می‌توان برای جوانسازی پوست، رفع چین و چروک، رفع اسکار، رفع جوش و جای جوش، برداشتن خال، رفع جای زخم و غیره استفاده کرد. همانطور که گفته شد یکی از موارد استفاده از پلاسما جت، درمان و رفع اسکار می‌باشد. در این مقاله از اسکان پویا طب قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که درمان اسکار با پلاسما جت به چه شکل است.

جوش و اسکار جزو مواردی هستند که خیلی از افراد در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند و به دنبال درمان آن می‌گردند. استفاده از پلاسما جت برای رفع جای جوش و اسکار جزو بهترین روش‌ها می‌باشند.

درمان اسکار با پلاسماجت ، یکی از روش‌های پیشگام در عرصه زیبایی است. از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جت پلاسما، تنها پلاسما واقعی دارای جریان مستقیم DC است.
  • درمان ارائه شده توسط آن، ایمن، کنترل شده و دقیق است.
  • ‌درمان جای جوش با پلاسما جت، نتایج پایداری را به بار می‌آورد.
  • پلاسما جت تکنولوژی برتری است که در شاخه‌های مختلفی کاربرد دارد؛ از جمله : زنان، پوست و چشم پزشکی
  • پلاسما جت مجوز بهداشت اروپا را دارد و افراد مبتدی هم می‌توانند به عنوان اپراتور از آن استفاده کنند.

مزیت های درمان جای جوش با پلاسما جت

مزیت های درمان جای جوش با پلاسما جت

استفاده از پلاسما جت، یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که نسبت به سایر روش‌ها، مزیت‌های زیادی دارد. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • دوران بهبودی خیلی کوتاهی دارد: بعد از استفاده از پلاسما جت، ممکن است کمی تورم و قرمزی به وجود بیاید که طبیعی است و بعد از گذشت چند روز، برطرف می‌شود. بعد از درمان جای جوش با پلاسما جت، می‌توانید به زندگی عادی خود برگشته و فعالیت‌های خود را از سر بگیرید.
  • بدون نیاز به بیهوشی: برخلاف سایر روش‌های جراحی که به برش و بخیه نیاز دارند، این روش به آن نیازی ندارد.
  • بدون درد و خونریزی: در استفاده از پلاسما جت، از دستگاهی استفاده می‌شود که پرتوی بسیار متمرکزی را ساطع می‌کند. این انرژی باعث می‌شود سلول‌های پوست، بدون درد و خونریزی ترمیم شوند. به همین دلیل در درمان جای جوش با پلاسما جت، خطر عفونت وجود ندارد.
  • اسکار یا آسیب پوستی ایجاد نمی‌کند: همانطور که گفته شد، این روش درمانی هیچ زخم و برشی ایجاد نمی‌کند؛ به همین دلیل خطر به وجود آمدن اسکار و زخم پوستی وجود ندارد.

فرآیند درمان اسکار با پلاسما جت به چه شکل است؟

بعد از برخورد پلاسما با جای جوش یا اسکار، فرآیندهایی اتفاق می‌افتد. این انرژی بالای پلاسما باعث می‌شود بافت‌های زائد از بین بروند و باعث ترمیم زخم شود. پلاسما حالتی از ماده می‌باشد که حاوی ذرات باردار است.

یکی از روش های درمان با پلاسما جت، برداشتن خال است. اگر قصد دریافت اطلاعات بیشتری از این موضوع را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه خالبرداری با پلاسماجت مراجعه کنید.

توصیه های بعد از درمان اسکار با پلاسما جت

توصیه های بعد از درمان اسکار با پلاسما جت

بهتر است بعد از درمان اسکار با پلاسما جت، شرایطی را رعایت کنید تا بهبودی هر چه زودتر به انجام برسد و عوارض احتمالی به وجود نیایند.

اولین نکته این است که :

  • حتما ناحیه تحت درمان را تمیز و خشک نگه دارید. برای اینکار می‌توانید ناحیه موردنظر را با آب و صابون ملایم بشویید و آن را با یک حوله نرم خشک کنید. همچنین می‌توانید از پانسمان و بانداژ استریل برای محافظت از ناحیه مورد نظر در برابر آلودگی‌ها استفاده کنید.
  • همچنین ممکن است پزشک مراقبت‌هایی را برای بعد از درمان جای جوش با پلاسما جت تجویز کرده باشد که استفاده و عمل به آن‌ها ضروری است. به طور مثال استفاده از پمادها و آنتی بیوتیک‌ها، برخی داروها، معاینه دوباره و ارزیابی روزانه جزو توصیه‌های پزشک است.
  • بعد از انجام پلاسما جت، از قرارگرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب بپرهیزید. زیرا تابش آفتاب پوست درمان شده را تحریک کرده و ممکن است به آن آسیب بزند.
  • اگر پزشک ضدآفتاب و یا کرم مراقبتی خاصی را تجویز کرده، حتما از آن‌ها استفاده کنید تا خطر به وجود آمدن عارضه کم شود.
  • بهتر است تا مدتی از داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید. زیرا این داروها ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند.
  • از مصرف سیگار و الکل دوری کنید: استفاده از الکل و استعمال دخانیات سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر ترمیم شوند.
  • تا مدتی دوش آب گرم نگیرید؛ زیرا آب داغ و آب گرم باعث می‌شود بهبود پوست شما به تویق بیفتد.
  • اجتناب از مصرف مواد آرایشی بر روی ناحیه درمان شده: ار آن‌جایی که ممکن است استفاده از هرگونه مواد آرایشی و شیمیایی، عارضه بر روی پوست تحت درمان ایجاد کند، بهتر است تا حداقل 24 ساعت از استفاده آن‌ها دوری کنید.

هزینه درمان اسکار با پلاسما جت

هزینه درمان اسکار با پلاسما جت چقدر است؟

هزینه استفاده از پلاسما جت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مثل محل جغرافیایی، تجربه دکتر، نوع دستگاه و غیره.

انجام پلاسما جت درد دارد؟

استفاده از پلاسما جت کمی درد دارد اما از آن جایی که از کرم‌های بی حسی در حین درمان استفاده می‌کنند، درد قابل تحمل میشود.

برداشت پایانی

در این مقاله سعی کردیم توضیح دهیم درمان جای جوش با پلاسما جت به چه شکل است. استفاده از پلاسما جت در مقایسه با سایر روش‌های زیبایی مزیت‌های زیادی دارد؛ زیرا این روش غیرتهاجمی است. از جمله مزایای این روش می‌توان به دوره بهبود کوتاه، بدون درد و خونریزی، بدون نیاز به ایجاد زخم و غیره می‌باشد. اگر به توصیه‌های پزشک در رابطه با بعد از انجام آن عمل کنید، عوارضی برای شما به وجود نخواهد آمد. از عوارض آن می‌توان به التهاب و قرمزی محل درمان اشاره کرد که آن هم طبیعی است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *