برداشتن خال با پلاسما

با اینکه خیلی از خال‌های مادرزادی یا اکتسابی، زیبا هستند، ممکن است خیلی از افراد با خال خود، میانه خوبی نداشته باشند و تمایل داشته باشند آن را بردارند. در قدیم از روش جراحی استفاده میشد که خیلی هم سخت بود؛ به همین علت بعضی افراد از انجام آن منصرف می‌شدند. اما امروزه روش‌های جدیدتری توسط پزشکان و متخصصین برای برداشتن خال ترویج پیدا کرده است که برداشتن خال با پلاسما یکی از آن‌ها است. در این مقاله از اسکان پویا طب درباره برداشتن خال با پلاسما به طور مفصل توضیح می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

برداشتن خال با پلاسما چگونه انجام می‌شود؟

پلاسما یا پلاسماتراپی چیست؟

پلاسما یکی از حالت‌های ماده است که از یون‌های آزاد مثبت و منفی تشکیل شده است. هنگامی که پلاسما بر روی پوست قرار می‌گیرد، باعث می‌شود لایه نازکی از پوست به گاز تبدیل شود. از این طریق پلاسما وارد لایه‌های پوست می‌شود و با گرما و حرارتی که دارد، سلول‌های پوست را تحریک می‌کند.

همچنین اثر پلاسماتراپی باعث می‌شود سطح پوست جمع شود، جوان‌سازی و کلاژن سازی صورت بگیرد. برترین ویژگی پلاسما این است که روشی غیرتهاجمی است و غیرجراحی است و جایگزین مناسبی برای آن محسوب می‌شود.

با تحریک سلول‌های پوستی به وسیله پلاسما، ترمیم بافت در خال صورت گرفته و باعث می‌شود به طور کامل از بین برود. همچنین درمان اسکار با پلاسما جت هم بسیار کاربردی است.

بخش‌هایی از پوست در این روش به شکل نقطه نقطه سوزانده می‌شود و هیچ عارضه‌ای ندارد.

مزایای برداشتن خال با پلاسما

برداشتن خال با پلاسماجت ، نسبت به روش‌های دیگر مزایای زیادی دارد که همین مزایا باعث شده تا به پرتقاضاترین روش غیرتهاجمی برای برداشتن خال تبدیل شود. خیلی از افراد از انجام عمل جراحی برای برداشتن خال و عوارض جانبی آن هراس دارند و استفاده از پلاسما را ترجیح می‎دهند. از جمله مزیت‌های برداشتن خال با پلاسما عبارتند از:

  • زمان خال‌برداری بسیار کوتاه است
  • پوست بعد از برداشتن خال بلافاصله شروع به بازسازی می‌کند
  • به بیهوشی و بی‌حسی نیازی ندارد
  • پوست را تحریک می‌کند تا کلاژن تولید شود، و همچنین باعث تقویت پوست خواهد شد
  • برای انواع پوست مناسب است
  • هزینه پایین و مقرون به صرفه‌ای دارد
  • برای تمام قسمت‌های بدن قابل استفاده است و می‌توان خال را برداشت
  • به پوست ناحیه اطراف خال آسیب نمی‌رساند

مزایای برداشتن خال با پلاسما شامل چه مواردی است؟

مراقبت های بعد از انجام برداشتن خال با پلاسما

برای انجام هرگونه از روش‌های زیبایی، نکات بسیاری وجود دارد که باید قبل و بعد از آن جدی گرفت. بهتر است به مراقبت‌های بعد از برداشتن خال با پلاسما توجه ویژه‌ای داشته باشید نتایج رضایت‌بخشی را ازانجام آن دریافت کنید.

توصیه‌هایی که معمولا توسط پزشکان بعد از انجام برداشتن خال با پلاسما توصیه می‌شود شامل موارد زیر است:

  • ناحیه تحت درمان را حتما تمیز و ضدعفونی کنید تا عفونت نکند.
  • معمولا پزشک کرم‌ها و تجویز کننده‌هایی را تجویز می‌کند که به ترمیم پوست و جلوگیری از خشک شدن محل کمک می‌کنند.
  • بعد از برداشتن خال با پلاسما، بهتر است مدتی در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید؛ زیرا پوست پس از انجام این درمان حساس‌تر می‌شود. بهتر است مدتی از ضدآفتاب و سایر کرم‌های محافظتی استفاده نمایید. همچنین از انجام سولاریوم هم دوری کنید.
  • حتما جلسات ترمیمی بعد از برداشتن خال را کامل انجام دهید.
  • سعی کنید تا مدتی از دست زدن به محل درمان و کندن پوسته‌های آن محل بپرهیزید.
  • تا وقتی محل درمان به طور کامل بهبود پیدا نکرده‌است، استفاده از لایه‌بردارها و مواد شیمیایی را کنار بگذارید.
  • محل درمان را پانسمان نکنید، اجازه دهید خودش ترمیم شود.
  • از گرفتن دوش آب داغ، رفتن به سونا و استخر دوری کنید.

آیا برداشتن خال با پلاسما عوارضی هم دارد؟

برداشتن خال با پلاسما ممکن است عوارض خیلی کمی هم داشته باشد. معمولا بلافاصله بعد از انجام پلاسما، امکان التهاب و قرمزی در آن ناحیه وجود دارد که طبیعی است. همچنین ممکن است در برخی از افراد التهاب شدید و پوسته پوسته شدن ناحیه مورد نظر به وجود بیاید؛ اما حداکثر تا 72 ساعت این علائم از بین می‌روند.

ترک‌های پوستی موقتی هم به وجود می‌آیند که به مرور زمان از بین می‌روند. همینطور خشکی پوست که با استفاده از کرم‌ها و پمادهای تجویز شده توسط پزشک از بین می‌روند.

مهم‌ترین نکته در برداشتن خال با پلاسما، این است که توسط دستگاه استاندارد و همینطور پزشک مجرب انجام شود تا عوارضی به همراه نداشته باشد. بهتر است قبل از انجام این‌کار، بهترین پزشک برای انجام این کار را پیدا کنید تا کمترین عوارض ممکن را تجربه کنید.

همینطور اگر به توصیه‌های پزشک درباره بعد از برداشتن خال با پلاسما عمل کنید، امکان بروز عوارض تقریبا به صفر می‌رسد و همچنین دوره بهبودتان بسیار کوتاه می‌شود.

آیا برداشتن خال با پلاسما عوارضی دارد؟

برای برداشتن خال با پلاسما به چند جلسه نیاز است؟

تعداد جلسات موردنیاز برای برداشتن خال با پلاسما، به عوامل زیادی مثل نوع خال، محل آن، نوع پوست بستگی دارد. در جلسه مشاوره قبل از آن، تعداد جلسات موردنیاز توسط پزشک اعلام خواهد شد .

بعد از برداشتن خال با پلاسما لک قهوه‌ای به وجود می‌اید؟

یکی از عوارض آن ممکن است به وجود آمدن لک قهوه ای باشد؛ اما پزشک کرم‌ها و پمادهایی را تجویز می‌کند که باعث از بین رفتن آن لک قهوه‌ای خواهد شد.

جمع بندی

اگر شما هم قصد دارید خال خود را بردارید و از انجام روش‌های جراحی هراس دارید، استفاده از پلاسما بهترین روش است. برداشتن خال با پلاسما به یکی از پرطرفدارترین روش‌ها تبدیل شده است؛ زیرا مزایای آن نسبت به عوارض احتمالی بسیار کمتر است. برای مثال دوره بهبود کوتاهی دارد، زخم و خونریزی ایجاد نمی‌کند، درد ندارد، برداشتن خال با پلاسما به زمان کمی نیاز دارد. همچنین برای جلوگیری از به وجود آمدن عوارض احتمالی، بهتر است توصیه‌های پزشک برای بعد از انجام آن را جدی بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *