مقایسه تکنولوژی‌های رفع موهای زائد

لیزر بهترین و موثرترین روش برای رفع موهای زائد در دنیا است. در حذف موهای زائد با لیزر سه ویژگی حائز اهمیت است. طول موج ، توان لیزر و عمق نفوذ. طول موج لیزرها تقریبا یکسان می‌باشد و هرچه طول موج لیزر بلندتر شود میزان نفوذ آن در پوست بیشتر خواهد شد. نکته دیگر این که با تیره شدن رنگ پوست، جذب طول موجهای کوتاهتر در پوست بیشتر می‌شود به این معنا که لیزر با طول موج کوتاهتر درد بیشتری نسبت به لیزر با طول موج بلند برای بیمار با پوست تیره ایجاد می نماید.

طول موج مهمترین عامل لیزر در از بین بردن موهای زائد

برای رفع موهای زائد با لیزر ۳ طول موج اصلی و اساسی وجود دارد. طول موج اول 1064 nm است. منبع تولید این لیزNd: YAG یا دایود لیزر است. این طول موج برای تایپ پوست‌های ۴ و ۵ مناسب است. این لیزر برای موهایی با ریشه‌های بسیار عمیق و سیاه رنگ در پوستهای تیره بسیار کاربردی است. توان مؤثر آن حدود 20-50 J/cm² و طول پالس آن حدودا ۱۵ تا ۳۰ میلی‌ثانیه است. دوره درمان به وسیله این لیزر ۶ جلسه به فواصل ۲ هفته می‌باشد.

شما میتوانید از طریق این لینک با جدیدترین تکنولوژی لیزر سه طول موج در حوزه رفع موهای زائد آشنا شوید.

طول موج مورد استفاده دیگر طول موج 755 nm است که در بازار به طول موج الکس معروف است. منبع تولید این نور بلور الکساندرایت یا دایود لیزر می‌باشد. توان مورد استفاده معمولاً بین 10-40 J/cm² بوده و برای تایپ پوست یک و دو مناسب و کاربردی است. مدت زمان درمان با این لیزر ۶ جلسه به فاصله ۲ تا ۳ هفته است.

این لیزر برای موهای سطحی روشن و در پوست‌های روشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع پوست موجود در ایران بیشتر از نوع ۳ و ۴ است؛ از این رو طول موج مناسب برای کار در ایران 808 nm دایود است. به دلیل نازک شدن و کرکی شدن موها بعد از ۳ جلسه استفاده از این طول موج یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

لیزر دایود

لیزرهای دایودی نیم ‌رسانا پرفروشترین نوع لیزر در جهان به شمار می‌آیند. این لیزرها اولین بار در سال ۱۹۶۲ ساخته شدند.در حوزه ی زیبایی نیز از سال 1997 این لیزر مورد استفاده قرار گرفت. لیزر دایود در فیلد زیبایی بمنظور از بین بردن موهای زائد، از بین بردن خالکوبی، جوان‌سازی و از بین بردن عوارض پوستی و… به کار می‌رود. قبل از پیش رفت تکنولوژی دایود، لیزرهای رادی مانند لیزر الکساندرایت مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی لیزر دایود، از لیزرهای دایودی به جای لیزرهای رادی در صنایع مربوط به زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیزر دایود چیست؟

لیزرهای دایودی مزیت‌های زیادی نسبت لیزرهای رادی دارد. از این مزایا می‌توان پایین‌تر بودن قیمت، توان بالاتر، فرکانس پالس بالاتر، سبک‌تر بودن، سهولت و سرعت بالا در تعمیرات، در دسترس تر بودن تجهیزات و لوازم یدکی، قابلیت تولید انواع طول موج مورد نیاز توسط یک دستگاه واحد و استفاده ی آسان تر توسط اپراتور اشاره نمود.

لیزر دایود بلومون

دستگاه لیزر دایود بلومون (Bluemoon Laser) با طول موج 808 نانومتر و انتشار انرژی از 5 تا 6 J/cm2 دستگاهی است که برای حذف موهای زائد، جوانسازی پوست، برطرف کردن چروک های پوستی و از بین بردن ترک های روی پوست به کار می رود. این روش علاوه بر کاربردهای منحصر به فرد در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست، برای درمان انواع بیماری ها و ضایعات پوستی مانند کراتوز آکنیتیک، کراتوز خورشیدی، ضایعات عروقی، اختلالات رنگدانه ای، کک و مک، لک های صورت در افراد مسن و هیپرتروکوس، رزاسه و موارد بسیار دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که پیشتر ذکر شد، این دستگاه با طول موج 808 نانومتر بعلت عمق نفوذ استاندارد جزو یکی از بهترین و موثرترین دستگاهها خصوصا در ایران بشمار می آید. دستگاه دایود لیزر بلومون دارای هندپیس اسکنر پوست، به منظور سهولت کار با دستگاه در حین تشخیص تایپ پوستی و انتخاب تنظیمات مناسب، متناسب با ویژگی های فردی مراجعین می باشد. با قرار دادن اسکنر پوستی روی پوست مراجعه کننده، دستگاه تنظیمات مربوط به فرکانس ، شدت، قدرت و پالس را بطور خودکار انجام خواهد داد. بدین ترتیب ضریب ایمنی افزایش می یابد که خود تضمینی برای بازدهی و اثربخشی بالا است.

ویژگی های لیزر دایود بلومون

لیزر دایود بلومون قابلیت استفاده برای انواع پوست، تیره، روشن و حتی افرادی که برنزه کرده اند را دارا می باشد؛ این روش لیزر درمانی به عنوان روش لیزر بدون درد، دارای عمق نفوذپذیری بالا جهت درمان مؤثر ناراحتی های پوستی و حذف و لیزر موهای زائد بشمار می رود. سرعت انتشار امواج در دستگاه بلومون قابل برنامه ریزی است و معمولاً از ۱ تا ۱۰ ثانیه می توان آن را تنظیم نمود.

ویژگی‌های لیزر دایود بلومون چیست؟

دستگاه لیزر دایود بلومون مجهز به سیستم خنک کننده قوی پوست است و در طی عمل لیزر، دمای محل مورد نظر را متعادل نگه می دارد؛ در این حالت بیمار هیچ نوع سوزش و دردی در ناحیه مورد لیزر را تجربه نمی کند. میزان نفوذپذیری لیزر بلومون بسیار بالا است به طوری که رشد مجدد موهای زائد در ناحیه ای که لیزر در آن محل انجام شده است تا حدود ۲ سال متوقف می شود. در برخی دیگر امکان رشد مجدد موهای زائد تا حدود ۷ درصد گزارش شده است.

نحوه استفاده از لیزر دایود بلومون

طراحی هندپیس دایود لیزر بلومون و وزن آن کاملا ارگونومیک می‌باشد. بدین ترتیب اپراتور دستگاه بدون احساس خستگی و یا فشاری میتواند با دستگاه کار کند. این سهولت کاربری موجب شده است که اپراتو برای کار با لیزر دایود بلومون نیازمند به اطلاع از مسائل فنی و پیچیده ای نباشد.
البته فناوری ساخت این دستگاه بسیار بالا است و با وجود اسکنر لیزر روی پوست ، دستگاه تمام عوامل را به صورت خودکار تنظیم می کند. قیمت این دستگاه مناسب است و زیبایی پوست را با کیفیت بالایی انجام می دهد. با استفاده از لیزر بلومون می توان بهترین نتایج را در برطرف نمودن موهای زائد، بدون احساس درد و عوارض پوستی به دست آورد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *