لیزر co2 فرکشنال

لیزر co2 فرکشنال یکی از مدرن‌ترین و تاثیرگذارترین فناوری‌های لیزر در رابطه با جوان‌سازی پوست است. تاثیرات شگفت‌انگیز این لیزر، باعث شده که بسیاری از کلینیک‌های تخصصی و پزشکان، استفاده از این دستگاه را به مراجعان خود توصیه کنند. در این نوشته از اسکان پویا طب ، همراه ما باشید تا به بررسی کامل لیزر co2 فرکشنال و کاربردهای آن بپردازیم.  همچنین در این مجموعه امکان خرید دستگاه آر اف فرکشنال وجود دارد.

لیزر co2 فرکشنال چیست؟

لیزر co2 با ایجاد ستون‌های تخریبی در پوست، به لایه‌برداری می‌پردازد. به دلیل سالم بودن بافت‌های اطراف ترمیم، عمل لایه‌برداری سریع‌تر انجام شده و عوارض این لیزر را کاهش داده و به حداقل می‌رساند. استفاده از لیزر co2 فرکشنال، موجب افزایش سرعت بازسازی سلولی و تحریک کلاژن‌سازی خواهد شد. به طور کلی، این لیزر به بهترین گزینه برای جوانسازی ، رفع چین و چروک صورت، درمان اسکار آکنه و غیره تبدیل شده است. 

لیزر co2 فرکشنال چیست؟

لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی و غیر تخریبی می‌باشد و فقط بخشی از پوست را تحت تاثیر اشعه قرار می‌دهد. در حالی که لیزرهای تخریبی تنها روی اپیدرم پوست و لیزرهای غیر تخریبی روی لایه درم پوست تاثیر می‌گذارند. لیزر فرکشنال به صورت همزمان بر روی لایه اپیدرم و درم اثر می‌گذارد و نوعی لایه‌برداری عمیق از پوست است که بازسازی و ترمیم پوست را به همراه دارد. 

کاربردهای لیزر co2 فرکشنال چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، این لیزر بهترین گزینه برای جوان‌سازی، درمان اسکار آکنه و غیره می‌باشد. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای لیزر فرکشنال خواهیم پرداخت. 

  • سفت کردن و جوان‌سازی پوست
  • جلوگیری از پیری پوست 
  • رفع چین و چروک‌های ریز صورت 
  • کوچک کردن منافذ باز پوست 
  • رفع ترک‌های بدن 
  • از بین بردن اسکار ناشی از زخم، سوختگی و جای جوش    

مراقبت های قبل و بعد از لیزر فرکشنال چیست؟

قبل و بعد از انجام لیزر فرکشنال، مواردی را باید رعایت کنید تا عوارض ناشی از لیزر را به حداقل رسانده و تاثیرگذاری آن را افزایش دهید. علاوه بر آن، با پزشک خود مشورت کنید تا از تمامی شرایط این لیزر آگاه شوید. مراقبت های قبل از لیزر co2 عبارت است از: 

  • از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید. 
  • 2 هفته قبل از لیزر درمانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید. 
  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن به دلیل خطر لخته شدن خون، خودداری نمایید. 

مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر سی او تو چیست؟

مراقبت های بعد از لیزر co2 فرکشنال عبارت است از: 

  • از کمپرس یخ برای محل لیزر شده استفاده نمایید.
  • از کرم ترمیم‌کننده برای کاهش التهاب و قرمزی استفاده کنید. 
  • ضد آفتاب را فراموش نکنید و هر 3 ساعت یک بار آن را تمدید کنید. 
  • از پماد زینک اکساید بر روی محل لیزر استفاده نمایید. 
  • داروهای تجویزی پزشک را مرتب و دقیق مصرف کنید. 

لازم به ذکر است که 12 تا 24 ساعت بعد از لیزر، آفتاب سوختگی در ناحیه تحت درمان مشاهده خواهد شد که پس از 3 تا 6 روز پوست اندازی، از بین می‌رود. 

چه کسانی نمی توانند از لیزر co2 فرکشنال استفاده کنند؟

استفاده از این لیزر برای تمامی افراد مناسب نیست. برای مثال، افرادی که جوش‌های زیاد و چرکی یا زخم‌های باز بر روی پوست خود دارند، به هیچ وجه نباید از لیزر فرکشنال استفاده نمایند و تنها بعد از درمان جوش‌های خود می‌توانند از این روش بهره بگیرند. همچنین، افرادی که دارای عارضه‌های پوستی مانند روزاسه هستند، این روش ممکن است باعث افزایش قرمزی و التهاب پوست آن‌ها شود. این افراد بهتر است از آر اف فرکشنال کمک بگیرند که یک روش غیر تهاجمی است. این لیزر در موارد دیگر نیز، نباید مورد استفاده قرار بگیرد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. 

  • افرادی که راکوتان مصرف می‌کنند.
  • زنانی که باردار هستند. 
  • کسانی که به نور حساسیت دارند. 
  • کسانی که آفتاب می‌گیرند. 
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند. 

عوارض لیزر فرکشنال چیست؟

لیزر co2 فرکشنال، روشی ایمن و موثر است که می‌تواند تا حد زیادی ظاهر پوست شما را بهبود ببخشد؛ اما عوارضی هم به همراه دارد که پس از مدتی از بین خواهد رفت. لیزر co2 گاینالیز ، یکی از انواع لیزر co2 است که دقت بالایی داشته و میزان خطا را به صفر می‌رساند. از این رو، لازم نیست نگرانی زیادی در رابطه با عوارض این روش داشته باشید. مهم‌ترین عوارض این لیزر عبارت است از: 

  • قرمزی و سوزن سوزن شدن پوست 
  • عفونت 
  • درد 
  • پوسته پوسته شدن 
  • تورم 
  • لکه 

قرمزی و سوزن سوزن شدن پوست

اگر از لیزر co2 فرکشنال استفاده کرده باشید، متوجه قرمزی و سوزن سوزن پوست خود شده‌اید. این موارد، عوارض موقت هستند که پس از گذشت 48 ساعت از بین می‌روند. لازم به ذکر است که در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، قرمزی پوست شما افزایش پیدا خواهد کرد. 

عفونت

ابتلا به عفونت‌های باکتریایی نادر است و افراد بسیار کمی دچار این عارضه، خواهند شد؛ اما تا حد امکان، با رعایت مراقبت‌ها از این عارضه جلوگیری نمایید. 

درد

لیزر co2 فرکشنال نیز، مانند هر روش دیگری ممکن است کمی دردناک باشد که برای کاهش این درد، قبل از شروع لیزر از پماد بی‌حسی استفاده می‌شود تا درد آن، قابل تحمل شود. در صورت داشتن درد شدید در طول درمان، به پزشک خود را مطلع سازید. 

پوسته پوسته شدن

پوسته پوسته شدن یکی دیگر از عوارض موقت لیزر فرکشنال به حساب می‌آید که پس از مدتی از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که به هیچ وجه، پوسته‌ها را جدا نکنید تا خود به خود پس از گذشت 1 الی 2 هفته، ترمیم شوند.

در صورتی که بین استفاده از دو روش؛ آر آف فرکشنال و میکروندلینگ دو به شک هستید، به مقاله «آشنایی با تفاوت آر اف فرکشنال و میکرونیدلینگ » سر بزنید تا چالش انتخاب بهترین روش، برای شما حل شود.

عوارض لیزر co2 فرکشنال چیست؟

تورم

از عوارض جانبی این لیزر، محسوب می‌شود که معمولا در اطراف ناحیه تحت درمان رخ می‌دهد. برای کاهش این عارضه بهتر است از کرم ترمیم‌کننده استفاده نمایید. 

لکه

لکه پس از انجام لیزر co2 فرکشنال، بیشتر در بیمارانی با پوست تیره‌تر رخ می‌دهد و یک واکنش جزئی به لیزر می‌باشد. در صورت مشاهده آن، لازم نیست نگران باشید؛ زیرا پس از گذشت یک هفته به تدریج از بین خواهند رفت. 

قیمت هر جلسه لیزر co2 فرکشنال چقدر است؟

قیمت این جلسات بسته به شدت کار و نوع دستگاه، متفاوت خواهد بود؛ اما تعرفه کلی آن از 250 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است.

لیزر co2 فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

اشعه‌های لیزر سی او تو با برخورد به سطح پوست، باعث تخریب اپیدرم و درم می‌شود که همین تخریب موجب کلاژن‌سازی و بازسازی پوست خواهد شد.

آنچه در این مقاله آموختیم

در این نوشته سعی کردیم شما را با لیزر co2 فرکشنال آشنا کنیم. لیزر فرکشنال از بهترین روش‌ها برای درمان اسکار آکنه، چین و چروک صورت و غیره محسوب می‌شود که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که رعایت توصیه‌های قبل و بعد از لیزر، اهمیت زیادی دارد و باعث اثرگذاری بیشتری می‌شود. از آن جایی که انجام این لیزر برای همه‌ی افراد مناسب نیست، حتما قبل از انجام آن با منخصص پوست مشورت نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *