بهترین روش حذف موهای زائد چیست؟

رفع موهای زائد به ویژه نوع تیره رنگ و ضخیم آن، تاثیرات زیادی روی ظاهر شما خواهد داشت. روش‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد وجود دارند که از انواع آن‌ها می‌توان به وکس، تیغ، اپیلاسیون، لیزر و غیره اشاره کرد. در ادامه این مقاله از اسکان پویا طب به توضیح کامل این روش‌ها خواهیم پرداخت. 

انواع روش های حذف موهای زائد کدام است؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، رفع موهای زائد با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. مهم‌ترین این روش‌ها عبارت است از: 

  • اصلاح یا شیو به وسیله تیغ
  • اپیلاسیون 
  • موم یا وکس 
  • لیزر 

اصلاح یا شیو به وسیله تیغ

یکی از رایج‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای حذف موهای زائد، اصلاح با استفاده از تیغ است. این روش علاوه بر کم هزینه بودن برای تمامی نواحی بدن قابل استفاده است و شما به راحتی می‌توانید در خانه به اصلاح موهای زائد خود بپردازید. یکی از معایب این روش این است که امکان افزایش موهای زائد و دو شاخه شدن موها وجود دارد.  

اپیلاسیون

این روش راحت‌تر از اصلاح می‌باشد و دارای ماندگاری قابل قبولی است. به وسیله اپیلاسیون نیز، می‌توانید موهای زائد تمامی نواحی بدن را از بین ببرید. در این روش پوست شما به مدت 2 الی 3 هفته بدون مو می‌باشد و برای جلوگیری از رشد موهای زیرپوستی باید به طور مرتب به لایه‌برداری بپردازید. 

اصلاح کردن موهای زائد به چه روشهایی صورت می‌گیرد؟

موم یا وکس

یکی دیگر از روش‌های حذف موهای زائد، استفاده از موم یا وکس است. این روش در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما امروزه روش‌های دیگری جایگزین آن شده‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، درد زیاد این روش هنگام از بین بردن موهای زائد است. 

لیزر

به طور قطع می‌توان گفت لیزر موهای زائد، بهترین روش حذف موهای زائد به شمار می‌آید. با استفاده از این روش، سرعت رشد مجدد موها کاهش پیدا می‌کند و پوست شما صاف و یکدست می‌شود. این روش برای پوست‌های روشن با موهای تیره، بسیار تاثیرگذار است. 

از آن جایی که دستگاه‌های متفاوتی برای لیزر موهای زائد وجود دارند، انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد ممکن است کمی دشوار باشد؛ از این رو بهتر است با متخصص پوست مشورت کنید تا یک انتخاب مناسب با توجه به نیاز خود داشته باشید. 

روش های خانگی حذف موهای زائد کدام است؟

روش‌‌های خانگی یکی دیگر از روش‌های حذف موهای زائد به شمار می‌آید که عملکرد قابل قبولی دارد و افراد زیادی به دلیل مقرون به صرفه بودن از آن‌ها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین روش‌های خانگی عبارت است از: 

زردچوبه

زردچوبه کاربردهای زیادی در زیبایی دارد و برای موارد مختلفی مانند درمان آکنه و از بین بردن موهای زائد می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. مواد طبیعی موجود در زردچوبه به متوقف کردن رشد مو کمک می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید ریشه مو را تضعیف کنید.   

ترکیب شکر، عسل و لیمو

این ترکیب برای حذف موهای زائد مانند وکس پارافین عمل می‌کند. شکر دارای قابلیت لایه برداری می‌باشد و وقتی گرم می‌شود، بدون آسیب به موها می‌چسبد. عسل به آبرسانی پوست پرداخته و آن را تغذیه می‌کند. لیمو نیز، موها را بی‌رنگ کرده و رشد موها را کاهش می‌دهد. ترکیب این سه ماده باعث کنار هم باعث از بین بردن موهای زائد خواهد شد. 

روشهای خانگی حذف موهای زائد کدام است؟

ترکیب گلاب و آرد نخود

آرد نخود یک ماده شناخته شده است که دارای خواص لایه برداری است. این ماده اگر با گلاب ترکیب شود، رشد موهای زائد را متوقف می‌کند. 

تخم مرغ و نشاسته ذرت

از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای حذف موهای زائد، استفاده از تخم مرغ است. این ماده چسبنده یک لایه نازک روی صورت شما تشکیل می‌دهد که بدون کوچک‌ترین آسیبی، موهای زائد شما از بین رفته و به مرور کم‌تر رشد می‌کند. 

روغن تراپی به وسیله روغن رازیانه

روغن رازیانه علاوه بر خواص ضد چروک و جوان‌کننده‌ای که دارد، برای رفع موهای زائد مناسب است و افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. 

از بین بردن دائمی موهای زائد در منزل امکان‌پذیر است؟

یکی از بهترین روش های حذف موهای زائد در خانه، استفاده از تیغ است که می‌توانید با سرعت و با کم‌ترین هزینه، آن را از بین ببرید. استفاده از روش‌های خانگی مانند زردچوبه نیز، می‌تواند موثر باشد.

بهترین روش های رفع موهای زائد چیست؟

یکی از بهترین روش‌ها برای حذف موهای زائد، لیزر موهای زائد است که با استفاده از آن می‌توانید موهای زائد خود را تا حد زیادی کاهش داده و زیبایی پوست خود را افزایش دهید.

شما عزیزان در صورتی که خرید دستگاه دست دوم لیزر موهای زائد را دارید، می‌توانید با همکاران ما در اسکان پویا طب تماس حاصل کنید.

آنچه در این مقاله آموختیم

در این نوشته سعی کردیم شما را با روش های رفع موهای زائد آشنا کنیم. تیغ، وکس، اپیلاسیون، لیزر و غیره از مهم‌ترین روش‌ های حذف موهای زائد است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. روش‌های خانگی نیز ممکن است کمک‌کننده باشد و برای افرادی که به دنبال روش‌های کم هزینه هستند، یک انتخاب مناسب به شمار می‌آید. 

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، لیزر موهای زائد از بهترین روش‌های حذف موهای زائد است که به وسیله دستگاه‌های مختلفی انجام می‌گیرد. شما در اسکان پویا طب می‌توانید تمامی دستگاه‌های لیزر را با گارانتی خریداری کرده و به تجهیز کلینیک زیبایی بپردازید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های 02188881394 و 09120807639 تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 5 / 5. تعداد رای: 1

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *