پلاسما جت یکی از جدیدترین روش‌ها برای رفع افتادگی و برطرف کردن چین و چروک می‌باشد. از این روش اغلب برای پلک استفاده می‌شود که بدون نیاز به هیچ‌گونه تیغ و جراحی، درمان افتادگی پلک با پلاسما جت انجام می‌گیرد.

پلاسما حالت چهارم ماده است که در برخورد با سلول‌ها، منجر به تصعید آن‌ها می‌شود. بعد از اینکه اشعه پلاسما به پوست برخورد می‌کند، بافت‌های اطراف آن محل شروع به انقباض و سفت شدن می‌کنند. در نتیجه، سطح پوست کاهش پیدا می‌کند و چین و چروک، خطوط ریز و غیره از بین می‌‌روند.

از پلاسماجت برای حذف بافت و پوسته اضافی، سفت شدن پوست و تحریک برای تولید کلاژن استفاده می‌کنند. ابزارهای زیادی برای استفاده از پلاسما برای جوانسازی وجود دارند که تفاوت آن‌ها در برق مورد نیاز، دقت آن‌ها و غیره است. در این مقاله از اسکان پویا طب، به ارائه توضیحاتی درباره آن می‌پردازیم.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت، فرآیندی است ک در آن از پلاسمای داغ برای تحریک غشاهای سلولی پوست پلک، آبرسانی و سفت‌ کردن بافت آن استفاده می‌کنند.

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت

افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک یکی از مشکلاتی است که در سراسر جهان وجود دارد اما قابل درمان است. افتادگی پلک زمانی رخ می‌دهد که عضله نگهدارنده آن، به دلایل زیادی ضعیف شده باشد. این افتادگی ممکن است در یک چشم رخ دهد و یا اینکه هر دو چشم را تحت الشعاع قرار دهد. گاهی اوقات این افتادگی به قدری شدید می‌شود که می‌تواند بینایی را تحت تاثیر قرار دهد و یا اینکه گاهی به مدت طولانی چشمان شما خشک و پر از آب می‌شود.  این عارضه قابل درمان است و می‌توان بلفاروپلاستی با پلاسما چت را انجام داد و یا اینکه سراغ درمان افتادگی پلک با جراحی رفت.

معمولا این عارضه در سنین بالا و به دلیل پیری رخ می‌دهد؛ اما گاهی اوقات هم دلیل ژنتیکی دارد. هم‌چنین برخی از افراد در سنین پایین‌تر دچار این افتادگی پلک می‌شوند که ممکن است به دلایل عصبی باشد.

پلاسما جت در چه مواردی کاربرد دارد؟

از پلاسما جت در درمان موضوعات مختلفی استفاده می‌کنند:

  • افتادگی نواحی فوقانی و تحتانی چشم و بلفاروپلاستی غیرتهاجمی
  • چین و چروک‌های صورت
  • خطوط لبخند و لب
  • جای جوش و زخم و لک.
  • کوچک کردن بینی بدون نیاز به جراحی باز
  • از بین رفتن محل بخیه‌ها
  • لیفت پوست و سفت کردن صورت و گردن

اصلی ترین مزیت پلاسما این است که، به بیهوشی عمومی نیازی ندارد و برای انجام آن مدت زمان کوتاهی لازم است. این در حالی است که تاثیرات آن برای حدود 5 سال باقی می‌مانند.

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت، همان بلفاروپلاستی با پلاسما جت است. استفاده از پلاسما برای درمان افتادگی پلک، عوارض کمتری نسبت به جراحی دارد. روش درمان افتادگی پلک با پلاسما جت به این صورت است که جریان پلاسما توسط دستگاه پلاسما جت تولید می‌شود، همین جریان منجر به سوختگی‌های جزئی در پوست می‌شود.

هر چه قدر این کار بیشتر انجام شود، نقاط سوختگی زیادی در بالای پلک ایجاد می‌شود. زمانی که این زخم‌ها شروع می‌کنند به بهبود، بافتی که ایجاد می‌شود سفت‌تر و کشیده‌تر خواهد شد. با انجام این کار، پلک بدون نیاز به جراحی، شروع به لیفت شدن می‌کند. نتایج پلاسما درمانی از همان ابتدا شروع به درمان می‌کنند و بعد از گذشت چند هفته، نتایج به صورت کامل خود را نشان می‌دهند.

عوارض بلفاروپلاستی با پلاسما جت

با اینکه امروزه این روش‌، به یک روش پرطرفدار تبدیل شده است، و پیشرفت زیادی کرده است؛ اما همچنان درباره ایمنی آن تردیدهایی وجود دارد. از جمله عوارض درمان افتادگی پلک با پلاسما جت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • التهاب و قرمز شدن محل انجام پلاسما که یک عارضه طبیعی است و بعد از گذشت چند روز خود به خود خوب می‌شود.
  • گاهی اوقات در محل انجام پلاسما، ورم به وجود می‌آید که برای از بین بردن آن باید سر را در هنگام خواب بالاتر از حد طبیعی گذاشت.
  • توصیه می‌شود بعد از گذشت حداقل 24 ساعت بعد از انجام پلاسما، از مواد آریشی استفاده نشود.

عوارض جانبی بلفاروپلاستی با پلاسما جت

ماندگاری پلاسما جت چه قدر است؟

برخی افراد تنها یکبار به انجام پلاسما نیاز دارند و نیازشان برطرف می‌شود؛ اما برخی افراد نیاز به تکرار این عمل دارند تا به یک نتیجه قابل قبول برسند. معمولا در همان روز اول، مشاهده برخی نتایج استفاده از پلاسما جت شروع شده و بین یک تا سه سال ماندگاری دارد؛ بسته به محل پلاسما و نوع پوست فرد، امکان ماندگاری تا 5 سال هم وجود دارد. اما در بعضی از مشکلات مانند از بین رفتن زگیل و خال، نتیجه دائمی حاصل می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پلاسماتراپی

موارد عدم استفاده از پلاسما کدام است؟

در برخی موارد، بهتر است از پلاسما جت استفاده نشود. زیرا ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد و یا اینکه مخرب باشد. از بین این موارد، برخی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

    • از پلاسما بهتر است در مورادی استفاده شود که پوست اضافی زیادی در پلک بالا وجود نداشته باشد؛ زیرا این روش در ضایعات پوستی کم تاثیرگذار است.
    • خانم‌های باردار
    • افرادی که به صرع مبتلا هستند و یا سابقه تشنج دارند
    • افراد مبتلا به سرطان
    • افرادی که ایمپلنت فلزی در بدن خود دارند
    • افرادی که پوستشان تیره است

جمع بندی و سوالات متداول در خصوص بلفاروپلاستی با پلاسما جت

هزینه درمان افتادگی پلک با پلاسما جت چه قدر است؟

برای هزینه پلاسما نمی‌توان یک معیار دقیق ارائه کرد؛ زیرا هزینه آن به عوامل مختلفی مانند کلینیک زیبایی،تجربه پزشک، محل جغرافیایی آن و غیر بستگی دارد.

ماندگاری بلفاروپلاستی با پلاسما جت چه قدر است؟

ماندگاری پلاسما هم به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما معمولا بین 1 تا 3 ماندگاری آن است. هم‌چنین در برخی افراد تا 5 سال هم نتیجه آن را مشاهده می‌کنید.

درمان افتادگی پلک با پلاسما جت، یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان افتادگی پلک است که امروزه طرفداران زیادی دارد. ماندگاری آن از یک تا 5 سال متغیر است که بستگی به تجربه پزشک و نوع پوست فرد دارد. پلاسما حالت چهارم ماده است که وقتی اشعه آن به پلک تابیده می‌شود، نقاط اطراف آن شروع به منقبض شدن می‌کنند و همین باعث می‌شود تا پوست کشیده شود؛ در نتیجه چین و چروک‌های صورت از بین می‌روند و بلفاروپلاستی با پلاسما جت اتفاق می‌افتد.

استفاده از پلاسما جت در برخی موارد منع شده است که از آن جمله می‌توان به افرادی اشاره کرد که به صرع یا سرطان مبتلا هستند. بلفاروپلاستی با پلاسما جت یک سری عوارض دارد مانند: قرمزی و التهاب محل انجام پلاسما. اما این عوارض دائمی نیستند و پس از گذشت چند روز از بین می‌روند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *