خطرات و مزایای لیزر موهای زائد با تکنولوژی دستگاه shr

دستگاه ipl shr دارای تکنولوژی پیشرفته ای می باشد که در کاهش دائم موهای زائد به صورت بدون درد و با عوارض کم کارایی بسیاری دارد. درمان به وسیله دستگاه ipl shr نسبت به سایر دستگاه های لیزر، با سرعت بیشتری انجام می شود، همچنین ایمنی بیشتری داشته و تقریبا بدون درد است.

تکنولوژی shr چیست؟

shr مخفف عبارت Super hair removal است که اساس عملکرد آن بر سه اصل انرژی پایین، توان متوسط و سرعت تکرار بالا می باشد. در این تکنولوژی، انرژی و گرمایی که قرار است پیاز مو را از بین ببرد، به بسته های انرژی کوچکتری تقسیم شده و با سرعت و تکرار بیشتری به طرف پیاز مو هدایت می شوند.

مزایای لیزر موهای زائد با دستگاه ipl shr

دستگاه ipl shr مزیت های بسیاری دارد که این دستگاه را نسبت به سایر دستگاه های لیزر موهای زائد برتری می دهد. به دلیل وجود تکنولوژی shr  در این دستگاه، میزان انرژی که به پوست وارد می شود همان طور که در بالا ذکر شد به گونه ای به پوست وارد می شود که بیشترین اثر بخشی را داشته باشد و در عین حال موجب صدمه نگردد.

بنابراین  استفاده از این روش در عین حال که اثر بخش است، بدون درد نیز خواهد بود. سرعت عمل بالا یکی دیگر از مزیت های  وجود تکنولوژی shr، در دستگاه ipl shr می باشد؛ توانایی شلیک ۱۰ شات در ثانیه باعث شد که حتی در زمان حرکت هندپیس دستگاه به روی بدن، امکان شات زدن وجود داشته باشد و پروسه درمان بسیار آسان تر و سریع تر صورت گیرد.

  • درمان موهای زائد با سرعت دقت و اثر بخشی بالا
  • درمان موهای کرکی و نازک با طیف 650-950 nm
  • فول بادی در 20 دقیقه
  • هزینه هر شات 10 تومان
  • ترکیب عملکرد با دایود و الکساندریت برای اثربخشی بهتر
  • FDA , CE و تضمین قطعات و گارانتی 2 ساله
  •  3 برابر مدل های قدیمی، قدرتا خنک کنندگی دارد.
  • راحتی و کاربرد آسان بدون ریسک سوختگی
  • درمان های مختلف Acne , pigment , vascular

به طور ساده باید گفت که لیزر گرچه دستگاه پیچیده ای بوده و توضیحات فنی خاصی دارد، ولی تمام لیزرها برای ایجاد گرما در یک محل خاص بوده که این گرما بسته به نوع لیزر باعث ایجاد سوختن، بریدن، بخارکردن، ذوب کردن و نظایر آنها می شود.

پس لیزر فقط ایجاد گرما می کند. لیزرهایی که برای درمان یا امور زیبایی به کار می روند نیز همین خاصیت را داشته و طوری تنظیم می شوند که فقط برای بافت خاصی بیشترین تاثیر را داشته و بر عکس بر بافت های دیگر کمترین اثر و عوارض را داشته باشد. مثلا لیزری که برای مو به کار می رود، مو و ریشه آن را سوزانده ولی بر پوست فقط اثر گرمایی داشته و باعث قرمز شدن آن شده و فقط گاهی باعث سوختگی خفیف یا تاول می شود.

خطرات استفاده از دستگاه ipl shr  

به طور کلی، دستگاه های لیزر برای از بین بردن پیاز مو از گرما استفاده می کنند و گاهی اوقات این گرما موجب سوختگی پوست برخی از بیماران می شود و بروز سوختگی خفیف تقریبا غیر قابل انکار است.

اما سازندگان دستگاه ipl shr معتقدند که این دستگاه عوارض و خطرات دیگر دستگاه های لیزر را نداشته و حتی بدون درد خواهد بود. البته ویژگی های یاد شده منحصر به دستگاه های با کیفیت و اصل می باشد. استفاده از دستگاه های بی کیفیت و غیر اصل ممکن است موجب بروز عوارض و خطراتی نظیر ایجاد سوختگی با لیزر و لک های پوستی و غیره شود.

نسل جدید لیزرهای موی زائد ICE SHR و برتری های این لیزر نسبت به نسل قدیم تر

  1. سرعت بالا: سرعت عمل دستگاه چندین برابر شده و مثلا کل بدن را در 15 دقیقه میتوان لیزر کرد.
  2. کاملا بدون درد: درد به تاریخ پیوست. رویای یک لیزر بدون درد به حقیقت پیوست. موج با کیفیت و بدون گرمای لیزر با خنک کنندگی بی‌نظیر آن باعث ارائه‌ی یک لیزر کاملا خنک شده است.این خنکی در تمام طول جلسه ثابت است.
  3. طول موج الکساندرایت: این لیزر درفرم SHR یا همان سوپرلیزر، مطابق با الکساندرایت بوده که قویترین و موثرترین نوع لیزر در جهان است مانند دستگاه ریوکسی که بیشترین نصب فعال در ایران را دارد، می باشد.
  4. تعداد جلسات کمتر: با این دستگاه با نصف جلسات معمول آی پی ال می توان به نتایج به مراتب بهتری رسید.
  5. قیمت بهتر: به دلایل رقابتی و سرعت عمل بالای این دستگاه هزینه ها را به نصف کاهش داده ایم که رکورد بی نظیری است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای ریشه کنی یک مو 6 جلسه بوده که ممکن است بین 4 تا حتی 10 جلسه در نوسان بوده و از آنجایی که علل موی زائد و فرم آن در افراد مختلف متفاوت می باشد، لذا تعداد واقعی جلسات از قبل مشخص نبوده و تا دستیابی به نتیجه راضی کننده، ادامه میابد.

تاثیر کیفیت دستگاه لیزر یا مهارت وتجربه درمانگر بر تعداد جلسات نامعلوم ولی احتمالا زیاد نیست. لازم به ذکر است که موفقیت در درمان با لیزر تبدیل موهای تیره یا ضخیم به بور و کرکی بوده و الزاما نابودی کامل آن نیست.

بدیهی است که احتمال موفقیت در موهای تیره و غیرهورمونی، پوست های روشن و با حساسیت کمتر از بقیه شرایط بیشتر است. موهای تیره انرژی بیشتر جذب می کنند، نوع غیر هورمونی برگشت کمتری داشته و پوست روشن تحمل شدت بیشتری از انرژی لیزر را داشته و در نتیجه زودتر و بهتر نتیجه می دهند.
طبق نظر سازمان دارویی و غذایی آمریکا (F.D.A) درمورد لیزر موهای زائد، بیشتر کاهش دائمی موها مطرح است تا محو کامل و دائمی آنها درصد موفقیت حدود 90% گزارش شده است.

فواصل بین جلسات می تواند بین 3 تا 5 هفته در نوسان باشد. بیشتر از 5 هفته فرصت مجدد بازسازی و تقویت موهای لیزر شده را درپی داشته و در فواصل کمتر از 3 هفته هنوز تعدادی موی درحال رشد وجود دارند که از پوست بیرون نیامده و در نتیجه لیزر به آنها اصابت ننموده و باز هم فرصت رشد و بازسازی خواهند داشت.
نکته بسیار مهم در مورد تمام لیزر درمانی ها این است که در صورت برنزه یا سبزه تیره یا گندمی شدید بودن پوست، احتمال سوختگی خفیف تا متوسط پوست بیشتر می شود. البته در دستگاه های جدید این مشکل تا حد زیادی حل شده ولی ریسک بیشتر کماکان وجود دارد.

شروع لیزر درمانی

توجه داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه درمان با لیزر باید تمام موهایی که قرار است ریشه کن شوند رشد کرده واز پوست بیرون آمده باشند. بنابراین لازم است حداقل 2-3 هفته از کندن موها به هر روشی خودداری شود و در صورت نیاز آنها را با تیغ تراشید. باز هم تاکید می شود که تراشیدن موها باعث بیشتر یا ضخیم تر شدن آنها نمی شود. بهتر است جلسه لیزر یک روز پس از آخرین اصلاح موها بسته به سرعت رشد آنها باشد.

برای کسانی که سرعت رشد موی بالایی دارند یک روز و برای موهای بارشد کم حداکثر سه روز پس از اصلاح با تیغ زمان مناسبی می باشد.
طول مویی که قرار است لیزر شود بهتر است که کمتراز 1 میلی متر باشد. برای موی هم سطح با پوست احتمال عدم اصابت لیزر و برای بلندتر از 2 میلی متر احتمال هدر رفتن اشعه یا سوختن ساقه مو و به دنبال آن سوختن خفیف پوست وجود دارد.

می توان شب قبل یا صبح روز انجام لیزر درمانی اقدام به تراشیدن مو ها به جهت رویش آنها (نه خلاف جهت رویش) نمود.

پس از اتمام جلسه درمانی باید از کرم های ترمیم کننده پوست استفاده کرد. در داروخانه ها انواع مختلف این کرمها وجود دارند. از نوع خوب ساخت داخل می توان به کرم ترمیم کننده هیدرودرم و از نوع خارجی آن به کرم CICABIO اشاره کرد که علاوه بر کمک به ترمیم سریع تر و مناسب پوست، به کاهش درد یا سوزش احتمالی پوست بعد از هر نوع آسیب می نماید.

موهای لیزر شده را گرچه میتوان با موچین درآورد ولی بهتر است، اجازه داد تا خودشان بریزند موهای جدید که پس از چند هفته رشد می کنند را نباید کند و باز هم باید از تیغ برای کوتاه کردن آنها استفاده کرد.

اخیرا، کرم هایی به بازار معرفی شده اند که با مصرف دراز مدت بر کاهش رشد، ضخامت و رنگ مو تاثیر خوبی دارند و میتوان ازآنها به عنوان مکمل درمان با لیزر استفاده کرد که توسط پزشک شما تجویز می شود. این کرم ها موبر نبوده و فقط اثرات آنها بر کیفیت یک تارمو بوده و از تعداد آنها نمی کاهد.

برای مشاهده، مشاوره و خرید دستگاه آی پی ال – ایلایت – دستگاه لیزر SHR ریوکسی کافی است به محصولات اسکان پویا طب مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 2.5 / 5. تعداد رای: 2

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *