عوارض لیزر دایود

لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش‌ها برای از بین بردن آن‌ها است. دستگاه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و همین باعث شده است خیلی از افراد نتوانند برای انتخاب دستگاه لیزر مناسب تصمیم درستی بگیرند. از بین این همه دستگاه لیزر متنوع، لیزر دایود یکی از بهترین دستگاه‌ها است.

در این مقاله از اسکان پویا طب قصد داریم به ارائه مطالبی در خصوص عوارض لیزر دایود، معایب لیزر دایود و مزایای لیزر دایود بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

عوارض لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود

لیزر دایود مزایا و معایبی دارد که قبل از استفاده باید از آن‌ها اطلاع پیدا کرد تا افراد بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. دستگاه لیزر دایود یکی از دستگاه‌های لیزر پرطرفدار است که امروزه در خیلی از کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عوارض لیزر دایود کم است و جدی نیست؛ بنابراین احتیاجی به جدی گرفتن عوارض لیزر دایود نیست.

محبوبیت این دستگاه به قدری بالا است که هر کلینیک زیبایی در بدو تاسیس، یک دستگاه لیزر دایود تهیه می‌کند. دستگاه لیزر دایود از گروه لیزرهای نیمه‌هادی است و طول موجی در حدود 800 تا 810 نانومتر دارد. از آن‌جایی که این دستگاه طول موج بلندتری نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر دارد، به عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند و به راحتی موهای زائد را از بین می‌برد؛ بنابراین برای تمام نواحی بدن یک انتخاب مناسب است.

مطلب پیشنهادی: قیمت دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر موهای زائد چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه لیزر دایود ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک لیزر پرطرفدار تبدیل کرده است. برای مثال طول موج بالا، مناسب برای انواع پوست، خنگ کنندگی قوی، هندپیس قوی، هزینه پایین نگهداری و رفع سریع موهای زائد از مهم‌ترین ویژگی‌های لیزر دایود است. در پایین هرکدام از آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

طول موج بالا: طول موج بالا باعث می‌شود نتایج چشمگیری در لیزر موهای زائد داشته باشد. از آن‌جایی که انرژی این دستگاه بسیار بالاست، می‌‌تواند نتیجه فوق العاده ای برای افراد داشته باشد.

مناسب برای انواع پوست: دستگاه دایود بر اساس نوع پوست، نوع مو و غیره تنظیم می‌شود.

خنک گنندگی قوی: دستگاه لیزر دایود با سیستم خنک کنندگی قوی که دارد، باعث می‌شود فرد احساس درد نداشته باشد. به همین دلیل سرعت عمل اپراتور در شات زدن بالا می‌رود.

هندپیس قوی: هندپیس‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه لیزر می‌باشند وام دستگاه هرچه قدر دوام و کیفیت آن‌ها بالاتر باشد، یعنی دوام دستگاه لیزر هم بیشتر است. هندپیس استفاده شده در دستگاه دایود دوام بالایی دارد؛ در نتیجه طول عمر این دستگاه هم بالا رفته است.

هزینه نگهداری پایین: لامپ‌های مورد استفاده در این دستگاه لیزر، مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند؛ به همین دلیل طول عمر بیشتری هم دارند.

رفع سریع موهای زائد: سرعت شات در این دستگاه بسیار بالا است؛ به همین دلیل در مدت زمان کمتری می‌تواند موهای زائد را از بین ببرد.

قابلیت استفاده در خانم‌ها و آقایان: از آن‌جایی که طول موج این دستگاه نسبت به دستگاه‌ی دیگر بیشتر است، برای از بین بردن موهای زائد هم بسیار موثر است. در نتیجه موهای بدن آقایان را که ضخیم است از بین می‌برد.

همچنین برای از رفع موهای زائد بانوان هم موثر است.

هزینه خرید این دستگاه هم نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر پایین‌تر است.

آیا لیزر دایود عوارض دارد؟

عوارض لیزر دایود

تا به حال گزارشی از عوارض لیزر دایود گزارش نشده است. تنها ممکن است در چند ساعت اول پس از لیزر، تورم و قرمزی به وجود بیاید که طبیعی است و در عرض چند ساعت از بین می‌رود.

یک نکته مهم دیگر در انجام لیزر، انتخاب کلینیک مناسب و پزشک باتجربه است؛ زیرا اگر باتجربه نباشد ممکن است درجه دستگاه را به درستی تنظیم نکرده و پوست فرد بسوزد و تغییر رنگ بدهد.

مطلب پیشنهادی: خرید دستگاه دست دوم لیرز موهای زائد

مزایای لیزر دایود

همانطور که قبل‌تر هم توضیح دادیم، لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود، مزایای زیادی دارد. به طور مثال سرعت بالای درمان، نیاز به تعداد جلسات کمتر برای از بین رفتن کامل موها، عدم احساس درد، رفع همیشگی موهای زائد از مزایای دستگاه لیزر دایود می‌باشند.

قابلیت استفاده در خانم‌ها و آقایان، خنک کنندگی بالا و اثربخشی زیاد هم از دیگر مزایای دستگاه لیزر دایود است.

مراقبت های قبل و بعد از لیزر دایود

  • حتما موهای ناحیه موردنظر با ژیلت شیو شود.
  • روی ناحیه موردنظر نباید هیچگونه کرم و موادآرایشی وجود داشته باشد؛ زیرا باعث سوختگی خواهد شد.
  • اگر نسبت به درد حساس هستید و ممکن است نتوانید درد لیزر را تحمل کنید، از قبل انجام لیزر، از کرم لیدوکایین استفاده کنید.
  • در طول دوره استفاده از لیزر، از گرفتن آفتاب و سولار بپرهیزید.
  • مصرف داروهای هورمونی خود را متوقف کنید.
  • اگر تبخال و یا عفونتی در ناحیه درمان خود دارید، به درمان آن‌ها اقدام کنید.

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

این دو دستگاه در موارد زیادی با هم اختلاف دارند؛ به طور مثال اصلی ترین تفاوت آن‌ها در طول موج است. لیزر دایود طول موج بیشتری دارد، در نتیجه قدرت آن هم زیادتر است.

حتی نوع سیستم خنک کننده آن‌ها هم تفاوت دارد. خنک کننده الکساندرایت به سیستم خنک کننده گازی مجهز است، اما لیزر دایود سیستم خنک کننده تماسی دارد.

تعداد جلسات درمان برای لیزر الکساندرایت کمتر از لیزر دایود است. لیزر الکساندرایت بین 4 تا 6 جلسه برای از بین بردن موها نیازدارد، اما لیزر دایود حدود 6 تا 8 جلسه زمان می‌برد.

تاثیر لیزر الکساندرایت بر روی موهای نازک و کرکی بیشتر از لیزر دایود است.

عوارض لیزر دایود و لیزر الکساندرایت هم یکی هستند و نمی‌توان در خصوص آن‌ها تفاوتی قائل شد.

همچنین دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت دارای یکسری عوارض بوده که در مقاله تفاوت لیزر الکساندرایت و لیزر الکس دایود به آن اشاره شده است.

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

سوالات متداول

جوابدهی لیزر دایود به چه شکل است؟

لیزر دایود در حدود 6 تا 8 ماه زمان می‌برد تا موهای زائد به طور کامل از بین بروند.

آیا استفاده از لیزر دایود درد دارد؟

همه دستگاه‌های لیزر تا حدودی احساس درد را ایجاد می‌کنند؛ اما از آن‌جایی که لیزر دایود خاصیت کنندگی قوی دارد، این حس درد را به شدت کم می‌کند.

جمع بندی

دستگاه لیزر دایود یکی از بهترین انواع لیزرها است که اثربخشی زیادی دارد و بر روی تمام پوست‌ها قابل استفاده است. این دستگاه مزایای زیادی دارد از جمله اینکه زودتر نتیجه می‌گیرند؛ درد کمی دارد؛ برای آقایان و خانم‌ها قابل استفاده است؛ طول موج بالایی دارد و مزایای دیگری که در متن بالا به آن‌ها اشاره شد.

قبل و بعد استفاده از لیزر دایود به مراقبت‌هایی نیاز است که حتما باید آن‌ها را رعایت کرد تا از به وجود آمدن عوارض جلوگیری شود و بتوان نتیجه مطلوب را کسب کرد. عوارض لیزر دایود جدی نیست و در عرض چند ساعت از بین می‌روند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *