انواع دستگاه لیزر

یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد، لیزر موهای زائد است. در لیزر درمانی، اشعه‌های لیزر به پوست تابیده می‌شوند. حتما تا به حال شنیده‌اید که انتخاب دستگاه لیزر مناسب هر پوست، اهمیت زیادی داشته و تاثیر زیادی در رفع موهای زائد دارد. انتخاب نادرست دستگاه لیزر، موجب آسیب به بافت پوست، سوختگی پوست و از بین نرفتن فولیکول‌های مو می‌شود. در این نوشته از اسکان پویا طب همراه ما باشید تا شما را با دستگاه لیزر مناسب هر پوست آشنا کنیم. همچنین شما عزیزان در صورتی که قصد خرید یک دستگاه لیزر ایده‌آل را دارید و می‌خواهید از قیمت این محصول مطلع شوید، حتما مقاله قیمت دستگاه لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.

پوست از نظر رنگ به چند دسته تقسیم می شود؟

پوست یکی از موارد تاثیرگذار در زیبایی است. عامل اصلی تفاوت رنگ در پوست، وجود ماده‌ای به نام ملانین است. افرادی که دارای پوست تیره‌ای هستند، ملانین بیشتری در پوست بدن آن‌ها وجود دارد و افرادی که پوست سفید و روشنی دارند، مقدار ملانین پوستشان اندک است. برای انتخاب دستگاه لیزر مناسب، باید از نوع و تایپ پوستی خود، اطلاعات کاملی داشته باشید تا بهترین نوع دستگاه لیزر را انتخاب نمایید. 

یکی از معتبرترین معیارهای تقسیم بندی رنگ پوست، مقیاس فیتزپاتریک است که افراد را بر اساس چند ویژگی مانند رنگ پوست، رنگ چشم، رنگ مو و میزان آفتاب سوختگی تقسیم می‌کند. در ادامه به بررسی انواع تایپ پوستی خواهیم پرداخت: 

  • تایپ پوستی 1

این افراد دارای پوستی بسیار سفید با موهای بلوند و چشمانی آبی یا سبز هستند. پوست این افراد در برابر آفتاب بسیار حساس بوده و نمی‌توانند برنزه کنند. 

انتخاب نوع لیزر بر اساس رنگ پوست

  • تایپ پوستی 2

در این گروه، افراد پوستی سفید با موهای قهوه‌ای روشن، قرمز یا بلوند دارند. چشمان این افراد به رنگ‌های آبی، سبز و فندقی است. پوست این افراد نیز، در برابر آفتاب بسیار حساس بوده و به سختی برنزه می‌شوند.

  • تایپ پوستی 3

در پوست این افراد، ملانین بیشتری وجود دارد و رنگ پوست آن‌ها، قهوه‌ای روشن یا سفید است. طیف رنگی چشم این افراد قهوه‌ای، فندقی و گاها سبز و آبی است. پوست این افراد به راحتی برنزه شده و به ندرت می‌سوزد. 

  • تایپ پوستی 4

این گروه از افراد، دارای پوست قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره هستند و رنگ موی آن‌ها، قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره می‌باشد. پوست این افراد به راحتی برنزه شده و نسبت به آفتاب حساسیت زیادی ندارند. 

  • تایپ پوستی 5

پوست افراد با تایپ پوستی 5، قهوه‌ای تیره است و رنگ چشم آن‌ها نیز، به همین رنگ می‌باشد. پوست این افراد به سرعت برنزه شده و در برابر آفتاب حساس نیست. 

  • تایپ پوستی 6

افراد با این نوع تایپ پوستی، موی کاملا مشکی با چشم‌های قهوه‌ای دارند. پوست این افراد در برابر آفتاب نمی‌سوزد و به راحتی برنزه می‌شوند. 

دستگاه لیزر مناسب هر پوست کدام است؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، انتخاب دستگاه لیزر مناسب هر پوست اهمیت زیادی دارد و انتخاب نادرست دستگاه لیزر، تاثیرات کم‌تری داشته و شما را به نتایج دلخواه نمی‌رساند. در ادامه به معرفی بهترین دستگاه لیزر مناسب هر پوست خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر در این باره، می‌توانید به صفحه دستگاه لیزر پوست تیره مراجعه نمایید.

  • دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت، دارای طول موج 755 نانومتر است و برای تایپ پوستی 1 و 2 مناسب بوده و بیش‌ترین تاثیر را در پوست‌های بسیار روشن با موهای تیره دارد. 

  • دستگاه لیزر دایود

طول موج دستگاه لیزر دایود، 808 نانومتر است و برای تایپ‌های پوستی 2، 3، 4 و 5 مناسب می‌باشد. دستگاه لیزر مناسب پوست سبزه، گندمی و تیره دایود است و افراد می‌توانند از آن استفاده نمایند. به طور کلی می‌توان گفت این دستگاه، مناسب‌ترین انتخاب برای ایرانیان به حساب می‌آید. 

دستگاه لیزر مناسب هر پوست کدام است؟ 

  • دستگاه لیزر اندیاگ

دستگاه لیزر اندیاگ برای تایپ‌های پوستی 4، 5 و 6 مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای پوست‌های بسیار تیره بسیار کاربردی است. 

  • دستگاه لیزر الکس دایود

دستگاه لیزر الکس دایود دارای دو طول موج 755 و 808 نانومتر بوده و برای تمامی تایپ‌های پوستی مناسب است. افراد با هر رنگ پوستی می‌توانند از این دستگاه لیزر استفاده کنند.

جمع بندی و سوالات متداول در خصوص انتخاب دستگاه لیزر

دستگاه لیزر مناسب پوست گندمی کدام است؟

دستگاه لیزر الکساندرایت، بهترین دستگاه لیزر برای پوست‌های گندمی هستند. اگر چه دستگاه لیزر دایود هم گزینه مناسبی است؛ اما دستگاه الکساندرایت تاثیرگذاری بیشتری دارد.

دستگاه لیزر کندلا برای چه نوع پوستی مناسب است؟

دستگاه لیزر کندلا برای رفع موهای زائد مشکی و تیره، گزینه مناسبی است و افراد با تایپ‌های پوستی مختلف، به جز پوست‌های خیلی تیره، می‌توانند از این لیزر استفاده کنند.

در این نوشته سعی کردیم شما را با دستگاه لیزر مناسب هر پوست آشنا کنیم. اگر شما هم قصد لیزر موهای زائد خود را دارید، برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد لازم است تایپ پوستی خود را بشناسید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. لازم به ذکر است که دستگاه لیزر مناسب پوست تیره و گندمی، دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر مناسب پوست سفید و روشن، دستگاه لیزر الکساندرایت می‌باشد و از دستگاه لیزر الکس دایود برای تمامی تایپ‌های پوستی، می‌توانید استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین رای 0 / 5. تعداد رای: 0

نظری ثبت نشده است!

محمد حسین حقانیمشاهده نوشته ها

محمد حسین حقانی هستم. مترجم و کارشناس تولید محتوا در زمینه سلامت و زیبایی. خرسندم که با انتشار مقالات و دانستنی‌های متعدد در این زمینه، سعی در افزایش سطح آگاهی شما عزیزان دارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *